De vijfde editie van de Integrale Ketentest voor SBR Banken is vrijdag 4 november afgesloten met de feestelijke uitreiking van 23 predicaten aan intermediairs en 3 predicaten aan softwareleveranciers. (Bron: SBRbanken)
Op zich een bericht waar weinigen van zeggen “Zo, da’s bijzonder!” Maar voor ons kantoor wel een bijzonder moment, omdat wij een van zes waren met een Zilveren Predicaat. Dat gebeurt niet elke dag, niet elk jaar zelfs. Dus Niels en ik waren best opgetogen toen we naar Amsterdam afreisden. En toen het zover was, “Het predicaat zilver gaat naar … Administratiekantoor Hein Koning”, had ik toch even dat speciale gevoel dat een Hollywoordster heeft wanneer hij over de rode loper richting het podium schrijdt, op weg naar zijn ‘moment of fame’.
Wat het nog bijzonderder maakte, is dat wij eigenlijk een bronzen predicaat behoorden te krijgen. Wij hadden 30 kredietrapportages aangeleverd en voor zilver hadden dat er 100 moeten zijn. Maar vanwege de kwaliteit en de variaties in onze aanleveringen aan alle drie de banken ING, ABN en Rabo werd het zilver. Daarmee heeft de organisatie ons onderscheid gracieus beloond.
In mijn licht emotionele dankwoord heb ik uiteraard onze eigen mensen bedankt voor hun niet aflatende inzet, maar ook Durk Tuinier van XBRLreports die de software levert waarmee wij onze kredietrapportages samenstellen: “Durk, bedankt”. Laat ik vooral niet vergeten te melden dat Durk zelf ook een zilveren predicaat ontving, als een van de drie softwareleveranciers. Proficiat.
En dan, tot slot, waar draait het eigenlijk om, deze awards? De succesvol afgeronde ketentest betekent dat berichten (kredietrapportages) op de juiste wijze zijn opgemaakt, technisch kunnen worden aangeleverd en bruikbaar zijn voor kredietprocessen binnen de banken. Dit garandeert dat intermediairs de klanten van de banken kunnen blijven ondersteunen na 1 januari 2017.
Met andere woorden: wanneer uw bank volgend jaar om een kredietrapportage vraagt of u wilt van meerdere banken een scherpe offerte voor een krediet (Hm, u bent duurder dan…), dan kunnen wij de cijfers zo aanleveren vanuit uw eigen administratie in Hein Online. Dat kost u en ons nog amper tijd en de banken kunnen erop vertrouwen dat de cijfers kloppen. Da’s toch goud waard?
Nog meer tips?
Hoe succesvol kun je zijn als kantoor? Ons succes wordt bepaald door het succes van onze klanten. Daarom zijn we als team elke dag bezig om hen te helpen. Met kennis, ervaring, ideeën en systemen, zoals onze app, de beste boekhoudapp van Nederland. En als onze klanten succesvol zijn, zijn wij het ook. Successen maak je met elkaar en successen deel je met elkaar. Ook met u. Dus overweegt u succesvol te worden? We helpen u graag verder. Ook u verdient het beste.